LIVE

duminică, 29 noiembrie 2009

Campania "Sansa la viata,sansa la noi amintiri",un succes!!!

Ma bucur sa vad ca mai exista suflet undeva in aceasta lume.Mai jos veti putea citi un articol preluat de pe www.sansalaviata.ro

Spitalul de copii “Marie Curie” a primit primele aparate de chirurgie cardio-vasculară

Spitalul de Copii „Marie Curie” din Bucureşti a primit primele aparate pentru amenajarea secţiei de Chirurgie Cardio-Vasculară pentru copii, din fondurile oferite de compania Procter&Gamble şi Ministerul Sănătăţii în cadrul campaniei „Şansă la viaţă, şansă la noi amintiri”.

Şase echipamente de chirurgie cardio-vasculară şi anestezie-terapie intensivă urmează să fie instalate în sălile de operaţie ale noii secţii. Este vorba despre masă de operaţie, pace-maker extern bicameral, aparat de radiologie mobil, aparat de măsurare a timpilor de coagulare, aparat cell-saver şi sistemul ECMO - o membrana extracorporeală ce poate substitui atât funcţia pulmonară cât şi cea cardiacă.

Alte 15 echipamente vor fi ajunge la Spitalul Marie Curie în perioada următoare, pentru amenajarea completă a Clinicii de Chirurgie Cradio-Vasculară pediatrică.

„Suntem impresionaţi de impactul pe care campania „Şansă la viaţă, şansă la noi amintiri” l-a avut până în prezent. Mulţumim tuturor celor care susţin campania prin cumpărarea produselor participante sau prin informări publice asupra incidenţei şi gravităţii acestor malformaţii. Sperăm că, prin intermediul acestei campanii, să creştem numărul copiilor cu malformaţii cardiace operaţi în România şi să dăm astfel, acestora şi familiilor lor, şansa la o viaţă normală. Pentru ca demersurile de amenajare a blocului operator să înceapă, Procter & Gamble a donat deja Spitalului M.S. Curie suma de 1,2 milioane de RON”, a declarat Olivia Ciubotariu, Specialist Relaţii Externe la P&G.

În România există o singură clinică specializată în chirurgie cardio-vasculară pediatrică: Institutul de Boli Cardiovasculare şi Transplant din Târgu-Mureş (IBCvT). Institutul ar trebui să facă faţă celor 900 de copii care trebuie operaţi în primul an de viaţă, dintre cei 1000-1200 care se nasc anual cu malformaţii cardio-vasculare grave. Din păcate, capacităţile existente permit operarea în ţară, în fiecare an, a doar aproximativ 300 de copii.

Din acest motiv Procter&Gamble a decis ca şi ediţia din acest an a campaniei “Şansă la viaţă, şansă la noi amintiri” să sprijine cauza copiilor cu malformaţii cardiace. Decizia privind sprijinirea proiectului de la Spitalul “M.S. Curie” a avut în vedere faptul că Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii este unul dintre cele mai mari spitale de pediatrie din ţară, are infrastructură de cardiologie pediatrică (terapie intensivă neonatală, compartiment cardiologie pediatrică) şi a demarat la începutul acestui an o campanie, împreună cu Asociaţia “Inima copiilor” şi Liana Stanciu, pentru realizarea infrastructurii necesare unei secţii de cardio-chirugie pediatrică. Campania “Şansă la viaţă, şansă la noi amintiri” se bucură de sprijinul Ministerului Sănătăţii care a finanţat, de asemenea, Spitalul Clinic de Urgenţă pentru copii “M. S. Curie” cu suma de 2.796.000 de lei, pentru achiziţionarea de aparatură medicală.

Despre campania “Şansă la viaţă, şansă la noi amintiri”
Site-ul oficial al campaniei, www.sansalaviata.ro, pune la dispoziţia tuturor informaţii despre malformaţiile cardiace, precum şi despre campanie şi mersul acesteia. Pe site, copii refăcuţi în urma unor operţii de cord, îşi spun poveştile şi îşi împărtăşesc visele pentru o viaţă plină de amintiri frumoase. Alături de ei, celebrităţile care susţin campania, dezvăluie visele pe care le-au avut în copilărie.
Produsele Procter&Gamble participante la ediţia din 2009 a campaniei sunt: Ariel, Bonux, Tide, Lenor, Fairy, Mr Proper, Pampers, Pampers Wipes, Always, Wash&Go, Head&Shoulders, Pantene, Gillette blades&razors şi Blend a med. Toate produsele participante vor fi marcate corespunzător în magazine cu însemnele campaniei.


Despre malformaţiile cardiace

Ce sunt malformaţiile cardiace congenitale sau bolile cardiace congenitale?
Congenital înseamnă “din naştere” (existent la naştere). Termeni frecvent folosiţi sunt: defecte cardiace congenitale, boli cardiace congenitale, malformaţii cardiace congenitale sau boli cardiovasculare congenitale. Cuvantul “defect” (sau varianta sa ştiinţifică - malformaţie) este mai corect decât cel de “boală”. Un defect cardiovascular congenital apare atunci când inima sau vasele mari din apropierea acesteia nu se dezvoltă normal (sunt formate incorect, malformate) înainte de naştere (în viaţa intrauterină).

Ce cauzează malformaţiile cardiace congenitale?
Malformaţiile cardiace congenitale sunt prezente la circa 0.8-1% dintre nou născuţii vii şi reprezintă malformaţiile congenitale cel mai des întâlnite la nou născuţi.
În România, în lipsa unei statistici exacte, nu se cunoaşte numărul exact de copii născuţi anual cu malformaţii cardiace congenitale, însă numărul lor se estimează a fi in jur de 1000-1200/an. În majoritatea cazurilor nu se cunoaşte motivul pentru care acestea apar. Uneori poate fi vorba de infecţii în cursul sarcinii (cea mai des implicată fiind rubeola, aceasta putând interfera în dezvoltarea normală a inimii fătului sau în dezvoltarea normală a altor organe). Şi alte virusuri pot fi implicate în producerea malformaţiilor cardiace congenitale, iar uneori ereditatea joacă şi ea un rol important.

Despre Procter&Gamble
Procter&Gamble se implică activ în viaţa comunităţilor din România, prin intermediul investiţiilor economice în fabrica din Timişoara, Centrul Regional de Servicii de la Bucureşti sau de la viitoarea fabrică de la Urlaţi. P&G s-a implicat şi în programele social-educaţionale: “Învaţă să schimbi lumea!”, “Raising stars”, programe educative pentru maternităţi şi şcoli şi a facut donaţii pentru diferite cauze sociale.
Prezent pe piaţa românească de peste 15 ani, P&G oferă consumatorilor români produse de calitate destinate să le îmbunătăţească viaţa în fiecare zi. Produsele P&G sunt prezente în viaţa oamenilor din întreaga lume, fiind folosite zilnic de trei miliarde de ori. Compania deţine unul dintre cele mai puternice portofolii de mărci, ce au câştigat încrederea consumatorilor, cum ar: fi Pampers®, Tide®, Ariel®, Always®, Whisper®, Pantene®, Mach3®, Bounty®, Dawn®, Pringles®, Folgers®, Charmin®, Downy®, Lenor®, Iams®, Crest®, Oral-B®, Actonel®, Duracell®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella, Gillette® şi Braun. P&G are mai mult de 135,000 de angajaţi, care lucrează în peste 80 de ţări.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu